Online college

Marketing, ethiek en AI: een giftige cocktail?

Wat leer je in dit online college?

Maarten geeft in dit online college inzicht in het speelveld van marketing, ethiek en AI. Welke elementen zorgen ervoor dat marketing een imagoprobleem heeft en welke rol speel jij hierin? Welke keuzes maak jij binnen je werk? Reflecteer je vanuit ethisch perspectief, heb je een moreel kompas of doe jij gewoon maar wat? Maarten probeert niet te (ver)oordelen, maar heeft als doel dat iedereen (en specifiek marketeers) bewuster werken en af en toe reflecteren.

Dit online college is onderdeel van de AI Academy

Wil je dit online college en nog vele andere online trainingen op het gebied van AI & ChatGPT volgen?

Dat kan in de online AI Academy. Ontwikkel je kennis en skills op het gebied van AI en ChatGPT met meer dan 100 online leermodules.

Topspreker: Maarten Nijboer

De afgelopen 4,5 jaar heeft Maarten zich als directeur van SRM Opleidingen vastgebeten in het onderwerp ethiek binnen marketing; hij werkt momenteel aan een boek over dit onderwerp. Waarom ethiek binnen de marketing? Aanleiding vormen de resultaten van onderzoek (NIMA) naar de maatschappelijke associaties over het begrip marketing. De uitkomst: reclame en misleiding. Een imagoprobleem dus. Dat betekent dat we het als marketeers niet goed doen. Maarten probeert niet te (ver)oordelen, maar heeft als doel dat marketeers bewuster werken en af en toe reflecteren.

Zorgen dat jij mee kan met de AI-revolutie?

Wil jij toekomstbestendig blijven? Bereid je voor met de online AI Academy! Leer de ongekende mogelijkheden van AI te benutten en zorg dat je niet achterop raakt op je concurrentie.