D-reizen investeert in de toekomst met online leren

De reisbranche heeft het zacht gezegd erg te verduren gehad het afgelopen jaar. Veel organisaties en werknemers in de branche staan stil. Echter ziet Marieke Wiersema, Manager Retail Sales bij d-reizen, dat ze juist nu in plaats van afwachten, moet investeren in ontwikkeling. In dit artikel lees je waarom en hoe SkillsTown hier een bijdrage in levert.

Niet stil blijven staan 

“We moeten ervoor zorgen dat we na deze tijden beter terugkomen voor de klant.”, zegt Marieke die dit als een grote kans ziet. “Door te investeren in de ontwikkeling van onze medewerkers, investeren we in onze klanten en de toekomst.” Aangezien de reisbranche stil staat, is het niet zo gek dat de werknemers er hetzelfde over denken. COVID-19 zorgt ervoor dat niet alleen de markt verandert, maar ook de wensen van de klant. “Door eigen content te plaatsen die medewerkers sowieso willen zien, bereiden we hen voor op de thema’s die straks van toepassing zijn.”

Online academie 

Om de koers van de komende jaren vast te stellen, heeft d-reizen op 11 januari 2021 een nieuwe visie gepresenteerd aan hun medewerkers. Impact creëren staat hierin centraal. Marieke vertelt: “Dit was de perfecte gelegenheid om ‘d-academy’ te lanceren, onze interne online academie die we in samenwerking met SkillsTown hebben ingericht.”

"We willen medewerkers een breed aanbod aan ontwikkelingsmogelijkheden aanbieden. Daarom is SkillsTown de perfecte match voor ons."

Iedereen leert op een andere manier en om het optimale uit je werknemers te halen, moet je dus ook verschillende leervormen aanbieden. Marieke zegt: “Het online leerplatform zorgt ervoor dat medewerkers zelf kunnen kiezen hoe ze willen leren. Bijvoorbeeld door middel van e-learnings, we-learnings, webinars of podcasts. Zo laten we medewerkers zien dat onze blik wat breder is.”

D-reizen heeft het online platform volledig laten personaliseren, zodat het aansluit bij de organisatie. “We hebben de academie ingericht op onze drie pijlers: mens centraal, bewuste keuze en samen ervoor gaan. Zo kunnen we onze eigen content en de content van SkillsTown overzichtelijk aanbieden op het online platform.” D-reizen plaatst dus ook eigen content op het platform, zoals productpresentaties. “Hierdoor moeten medewerkers sowieso op het platform zijn, want deze presentaties moeten ze bekijken. Je merkt dat ze zo ook verder gaan kijken naar andere trainingen.”

 Aandacht voor ontwikkeling 

“Voorheen waren we vooral gefocust op het bieden van branchespecifieke trainingen voor onze werknemers, zoals verkoopvaardigheden”, zegt Marieke. “In de wereld van nu is dat niet genoeg. Er wordt van medewerkers verwacht dat ze ook skills als leidinggeven en samenwerken bezitten. We willen medewerkers een breed aanbod aan ontwikkelingsmogelijkheden aanbieden. Daarom is SkillsTown de perfecte match voor ons.”

"Bij d-reizen geloven we dat leren leuk moet zijn. Het platform maakt het heel makkelijk om ook thuis, in je vrije tijd, met je zelfontwikkeling bezig te zijn."

Leren moet leuk zijn 

Op het platform zijn er veel leerzame trainingen voor de professionele ontwikkeling van de medewerkers, zoals trainingen over verkoopvaardigheden, leidinggeven en 21st century skills. Het platform geeft medewerkers echter ook de ruimte om te werken aan hun eigen ontwikkeling. Marieke vertelt: “Er is een mooie balans tussen trainingen voor professionele vaardigheden en trainingen voor zelfontwikkeling. Bij d-reizen geloven we dat leren leuk moet zijn. Het platform maakt het heel makkelijk om ook thuis, in je vrije tijd, met je zelfontwikkeling bezig te zijn. Hoe leuk is het om ’s avonds na je werk een les Spaans te volgen?”

Net als D-reizen aan de slag met online training in jouw organisatie?

Danny of een van zijn collega's vertelt je tijdens een vrijblijvende demo alles over de mogelijkheden.
Deel deze klantcase:

Ook interessant voor jou: