Een leven lang leren voor de medewerkers van Ditio

Ditio wil meerwaarde bieden, door de juiste persoon op de juiste plek te zetten. Ze werken aan projecten binnen de publieke en private sector vanuit de expertises: Projectbeheersing, Document & InformatieManagement, Turnaround en Kwaliteitsmanagement. Daarbij zetten zij het digitale platform van SkillsTown in. We spraken Rick Ardts, directeur van Ditio, en Monique van der Holst, Manager Academy bij Ditio, over hun ervaringen.
Rick Ardts is directeur en oprichter van Ditio: “Ik ben Ditio 10 jaar geleden gestart, omdat ik het gevoel had dat er meer mogelijk was. Ik kom uit de technische detachering, waarbij ik dagelijks vakkennis met de juiste werkplek koppelde. Maar daarbij miste ik de toegevoegde waarde en mijn eigen invloed op het hele traject. Van daaruit is Ditio ontstaan. Het is voor mij heel belangrijk dat iemand passie voor zijn werk heeft en die passie wil delen, vaak nog belangrijker dan de juiste papieren en kennis. De kennis en kunde van onze professionals en consultants zijn uiteindelijk ons kapitaal. Dat realiseren we ons iedere dag weer.”

Pygmalion en Ditio

Pygmalion is de naam van een mythe waarin de droom of het doel werkelijkheid wordt. Onder de naam Pygmalion geeft Ditio hun medewerkers (Ditiosi) de mogelijkheid om zich te blijven ontwikkelen. Monique van der Holst, Manager Academy, Change Lead en Business Development, stuurt dit ontwikkeltraject aan. “Het is ons streven om vanuit vakkennis en slimme oplossingen altijd toegevoegde waarde te leveren aan onze klanten. Dat bereiken we door ons te focussen op innovatie en kennis en natuurlijk op de steeds veranderende markt om ons heen. De vraag die hierbij centraal staat is: op welke wijze lever jíj het best toegevoegde waarde. Niet alleen nu, maar ook in de toekomst.”

"Het mooie van dit platform is de diversiteit in het aanbod én de mogelijkheid om eigen leerstof toe te voegen."

Blijvende waarde

“Onze medewerkers zijn onze toegevoegde waarde. Omdat wij niet alleen nu, maar ook in de toekomst die toegevoegde waarde willen blijven bieden aan onze klanten, is het vanzelfsprekend dat we graag in onze Ditiosi willen investeren. We zien de wereld om ons heen veranderen; denk aan de transitie in de energiemarkt, de complexiteit binnen projecten en de digitalisering die constant door gaat en steeds belangrijker wordt. Daarnaast willen we ons steeds meer focussen op innovatieve oplossingen en producten. Het idee is dat onze mensen niet alleen nu, maar ook op lange termijn inzetbaar en vooral ook happy zijn en blijven. Hard en slim werken gaat namelijk nóg beter wanneer je werk doet in lijn met jouw kwaliteiten en waar je kunt groeien op een bij jou passende manier. En dat willen wij onze mensen bieden.”

Online Academy

Monique: “We kwamen al snel in contact met SkillsTown. Zij zijn net als wij heel toekomstgericht en met behulp van hun platform kunnen onze Ditiosi daadwerkelijk een leven lang leren. Daarbij werd online leren het afgelopen jaar natuurlijk meer dan ooit een must.”

Uiteindelijk wil Ditio met de Pygmalion Academie een individueel ontwikkeltraject aanbieden, met een persoonlijk leer- en ontwikkelplan. Monique: “Het mooie van dit platform is de diversiteit in het aanbod én de mogelijkheid om eigen leerstof toe te voegen. Doordat we dit alles online en in verschillende leervormen aanbieden, kunnen onze Ditiosi de benodigde kennis opnemen op de tijd en de manier die bij hen past. Of het nu gaat om het ophalen van Excelkennis, het ontwikkelen van de communicatieskills (wat is nu de echte wens achter de vraag van de klant), of misschien moet iemand juist wel leren om een stapje terug te doen om zijn of haar eigen grenzen te beschermen. Binnen Pygmalion bieden we daarom algemene kennis, vakkennis en eigen modules. In een hele diverse collectie lesmethodes; van korte filmpjes tot uitgebreide achtergrondinformatie en van we-learning (samen) tot e-learning (waar en wanneer jij wilt).”

"Ik vind het ontzettend belangrijk dat iedereen zich blijft ontwikkelen, zodat we die meerwaarde kunnen blijven bieden, aan onze klanten en aan onze Ditiosi."

Outside your comfortzone

Monique: “Wij geloven in het talent van onze Ditiosi, maar we willen ook dat ze in zichzelf geloven. Daarom willen we hen hierbij juist de ruimte bieden om nieuwe dingen uit te proberen. Kijk die draak in de bek, stap uit je comfortzone en durf daar te zijn. Want echte ontwikkeling, daar is lef voor nodig.”

Rick sluit af: “Ik ben trots op en heb geloof in onze nieuwe academy. Ik vind het ontzettend belangrijk dat iedereen zich blijft ontwikkelen, zodat we die meerwaarde kunnen blijven bieden, aan onze klanten en aan onze Ditiosi.”

Net als Ditio aan de slag met online training in jouw organisatie?

Danny of een van zijn collega's vertelt je tijdens een vrijblijvende demo alles over de mogelijkheden.
Deel deze klantcase:
Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on email
Share on whatsapp

Ook interessant voor jou: