Domino’s heeft aandacht voor groei en ontwikkeling van medewerkers

Als ‘s werelds grootste pizza bezorg- en afhaalbedrijf blijft Domino’s maar doorgroeien. In Nederland werken er dan ook zo’n 10.000 mensen bij Domino’s. Maar wist jij dat 90% van de franchisenemers zijn begonnen als pizzamaker of bezorger? Om deze doorgroei bij medewerkers te kunnen blijven waarmaken, moet Domino’s dus goede ontwikkelingskansen bieden aan hun werknemers. Laura Jansen, HR-medewerker bij Domino’s, vertelt je graag hoe zij dat doen.

Doorgroeikansen bij Domino’s

Zoals bij iedere organisatie is de kennis van medewerkers belangrijk om bij te blijven bij alle nieuwe ontwikkelingen binnen de maatschappij en de organisatie. Laura vertelt: “De organisatie groeit zo snel dat stilstaan niet mogelijk is. Het bijhouden van ontwikkelingen is belangrijk.” De interne missie van Domino’s is Help people grow and prosper. “Wij doen er alles aan om de persoonlijke groei te stimuleren van onze medewerkers.” Hoe zij dat doen? Door leren leuk te maken!

Een online academie

Om medewerkers te helpen met hun groei, moet er goed geluisterd worden naar hun behoeften. Laura vertelt: “Mede door corona heeft het hybride werken versnelt zijn entree gemaakt. We vinden het daarom belangrijk om kansen te bieden om te kunnen leren, onafhankelijk van plaats en tijd. De inhoud en professionaliteit van het online leerplatform van SkillsTown sprak ons erg aan. Ook de mogelijkheid om zelf online trainingen te maken binnen het platform gaf voor ons de doorslag.”

Tip:   Zorg dat de introductie van het platform bij medewerkers een leuk event wordt. Zo heeft Domino’s een pizzalunch georganiseerd voor medewerkers om onder het genot van pizza alles te leren over de mogelijkheden van het platform.

Zet je mensen op nummer één

Je kunt misschien wel de juiste leermiddelen aanbieden, maar de juiste motivatie bij medewerkers is net zo belangrijk. Laura wil het geheim van Domino’s graag delen: “Mensen staan bij ons op nummer één. We stimuleren ontwikkeling zoveel mogelijk. Sinds de lancering van het platform afgelopen maand zijn er al verschillende filmpjes rondgestuurd die de mogelijkheden van het platform toelichten. Daarnaast hebben we een aantal collega’s hun ervaringen laten delen om zo hopelijk andere collega’s te kunnen inspireren en motiveren.

Nieuwe mogelijkheden voor Domino’s

Door de nieuwe samenwerking met SkillsTown ziet Laura Jansen meer leermogelijkheden voor Domino’s: “We gaan bijvoorbeeld kwartaalthema’s inzetten om verschillende leeronderwerpen onder de aandacht te brengen bij medewerkers. Tijdens de Week van het werkgeluk trapten we bijvoorbeeld een kwartaalthema over werkgeluk af. Ook lichten we relevante online trainingen uit op de televisies die door het hoofdkantoor hangen. Tijdens de Week van het werkgeluk kunnen we bijvoorbeeld verschillende trainingen rond dit onderwerp delen die op het leerplatform te vinden zijn.”

Ook zorgt het leerplatform ervoor dat huidige leermiddelen van Domino’s nog meer gepromoot worden onder de medewerkers. Laura vertelt: “Al onze nieuwe hoofdkantoor medewerkers volgen onze ‘pizza prep school.’ De theorie wordt geïntegreerd in het leerplatform zodat deze op elk moment kan worden doorgenomen. Na het afronden van de theorie kan de praktijk (pizza’s maken!) via de agendafunctie ingepland worden.”

Wil jij je medewerkers ook doorgroeikansen bieden?

Met een online leerplatform zorg je ervoor dat alle leermiddelen binnen handbereik liggen voor je medewerkers. Met meer dan 800 online trainingen, een agendafunctie, de mogelijkheid om eigen online trainingen te maken en nog veel meer is het plaatje compleet. En met behulp van onze Learning professionals zorg jij ervoor dat leren binnen jouw organisatie ook leuk en succesvol wordt!

Net als Domino's aan de slag met online training in jouw organisatie?

Danny of een van zijn collega's vertelt je tijdens een vrijblijvende demo alles over de mogelijkheden.
Deel deze klantcase:

Ook interessant voor jou: